کارشناس تولید محتوا در تهران

فرم محتوا چیست؟

دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۰۲:۰۸ ب.ظ

 

محتوا داده‌ای است که ارزش آن تا حدود زیادی به فرم آن بستگی دارد. فرم محتوا، قانون یا قانون هایی است که در هنگام تولید یک اثر باید به آن‌ها توجه کرد. در واقع توجه به فرم محتوا یک اثر مهم‌ترین کاری است که در هنگام تولید باید به آن توجه کرد.

برای مثال یک شعر زمانی دارای ارزش است که علاوه بر پیام رسانی و قافیه های هماهنگ، از وزن شعری نیز برخوردار باشد. در این صورت فرم استاندارد شعر رعایت شده و این قطعه دارای ارزش ادبی است. اگر از یک کیلو «موم» در قالبی معین مقداری مکعب یا کره یا مخروط یا استوانه بسازیم، صورت‌های ما متفاوت است، ولی ماده ما یکسان است که همان موم است. حال اگر همان کره یا مکعب را یک بار از خمیر و یک بار از موم و یک بار از شکلات بسازیم، صورت ما که همان کره یا مکعب است، ثابت است و ماده ما متفاوت شده است.

دلیل ما برای ارائه این مثال های فلسفی چه بود؟! این مسئله کار شما را تخصصی‌تر پیش می‌برد. محتوا در کنار یک فرم و یک قالب مناسب است که معنا پیدا می‌کند. محتوا باید با یک ادبیات و طبق یک چارت و با برنامه ریزی ای هدفمند تولید شود. در تولید محتوا نیز این موضوع اهمیت دارد و باید قوانین این حوزه برای قالب‌های مختلف رعایت شود.

اما بهترین راه برای رعایت فرم و محتوا چیست؟ برای پاسخ به این سوال نیز باید گفت که  برای رعایت فرم در این حوزه باید با تکنیک‌های تخصصی تولید آشنا بود و در غیر این صورت کار تولیدی فاقد ارزش خواهد بود. برای رعایت این فرم می‌توان از افراد کارشناس در این حوزه و یا یک شرکت تخصصی کمک گرفته شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۱۵
gol_d

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی